Läskiga postlådor! :o

Det skulle i alla fall Ira, Nadja med för den delen. Anledningen varför jag bara rider en snutt mellan två stall är för att längre bort finns några postlådor som är som under tak vilket är väldigt läskigt då tydligen, men idag när jag red så passade jag på att visa dem innan vi gick hem. Var kanske inte så farliga ändå :P
 
Ni vet, typ en sån här...
Men idag skötte hon sig riktigt bra, trodde hon skulle vara värre då hon vilat i två dagar nu... Men hon dog inte utav det, helt ok att stå i hagen och mumsa hö ;)
 
Efter att jag ridit klart så valde jag att klickerträna, tror hon börjar fatta lite mera nu i alla fall då hon vände bort huvudet och backade av lite när jag visade klickern och godiset. Förstått att det inte lönar sig att stå och mula på en trots att man vill ha godis, väldigt bra att göra på hästar som Ira som lätt blir ''tiggiga''. Men innan du ger dig in på klickerträning, do your homework! Läs på och om du är osäker ta gärna hjälp av någon som kan ;) Efter att jag kollat om hon kom ihåg spelreglerna så började på vårt första trick, lyfta respective hov när jag står brevid den och säger hov. Gjorde dock bara i fram idag, det har vi ju tränat på tidigare lite men då utan klicker.
 
Sen var det ett tag sen jag skrev någonting om Nadja men läget är oförändrat, kanske lite mer svullen dock inte helt ren men inte jätte halt utan hon går och står utan problem på benet nu iaf. Men vi har tagit beslutet att åka in till antingen ATG eller Ulltuna nu och göra ett ultraljud för att se vad det är för sorts senskada troligtvis, vi har ju henne försäkrad så finns ingen anledning att dra ut på det, varken vi eller hon tycker det är roligt som det är nu... Kasnke vissa som nu undrar vad det är som har hänt? Jo troligtvis har hon inte hunnit undan med högerfram när hon gått i djupsnön så hon slagit på sig själv helt enkelt, men en sak som var lite konstigt var att hon tidigare visade på vä.bak men det gör hon inte längre däremot är hon istället lite tjock i hö.bak nu... Men förhoppningsvis får vi lite svar på vad man ska göra åt det snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0