Julafton på vårt sätt!

Kan ju ta och beskriva hur en helt vanlig julafton ser ut i min familj, men den 24/12 är inte endast jul i min familj utan även min pappas födelsedag!
 
Jag och mamma kliver upp tidigt på morgonen och åker ner till stallet och julfirar lite där, fikar med glögg och pepparkaka sen fixar vi hästarna innan det är dax att åka hem. Väl hemma är det ganska lugnt en stund, pappa brukar ha vaknat så då grattar vi han lite smått. Vid lunchtid brukar farmor och farfar komma, iår kom bara farfar då farmor är på ålandskryssning.
 
Kalle Anka börjar vid tre men iår så valde vi att spela in det och kolla efter maten, såklart så strulade det till sig med det så vart inge kalle anka :((( Ungefär då när det gick vart maten klar och vi brukar inte ha något speciellt julbord hemma, men köttbullar, prinskorv, potatis, janssons till mamma, sylta till pappa och svampsås till potatisen för min del.
 
Vi har även en tradition för katterna i vårt hus, i detta fall endast Tessie då, och det är att dom får ett jul-bad! Min lilla prinsessa skötte sig riktigt bra och nu är hon näst intill helt torr och luktar lavendel :D♥ vi badar dom alltid innan lunchen så som lite plåster på såren får dom sitta med och äta julskicka m.m.
 
 
Efter lunchen är det såklart paketdax! Ronnie fick agera ''Tomte'' iår, dock hade vi faktisk ingen julgran inne den här gången :o Men vi sa så att det får bli lite mer som pappas födelsedag idag än jul^^
 
Ungefär så utspelar sig dagen enligt våra traditioner, Hur firar ni jul där hemma? ;)
 

Men vad fick jag i julklapp då? Jo, några tavlor av mamma, mobilplånbok och ett par jeans från min kära broder, och sen från pappa fick jag inget speciellt men sen är  det ju så att jag fick ett superfint objektiv när jag fyllde år och förra året fick jag jätte fina klappar bl.a min iMac och kamera.
 
Vi hade även några klappar som var till hela familjen som t.ex en massagestol från pappa och en sodastreamer från mamma :)))
 
 
Perfekt för min axel som krånglar lite ibland :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0