Galet bra dag!

Hela den här dagen har varit galet bra asså, gick upp halv sju för att åka ner och ta ut hästarna då. Ganska skönt att kliva upp tidigt på morgonen för man får så mycket mer gjort då. Sen när vi släppt ut dom och små pysslat lite så åkte vi hem och jag slumprade någon timme, fått in lite dålig rutin nu att jag är uppe så sent på nätterna men lär väl vända det lagom till skolan ska ni se ;) Jag och mamma skulle in och handla lite på mellandags-rean, men vart väl mest jag som shoppade men vi fixade några mindre ärenden också. Är riktigt nöjd över mina köp, tre stycken långärmade stickade tröjor och två behåar. Tröjorna var bäl behövdliga då jag inte har så många långärmade tröjor kvar, eller aa jag har väl men jag känner att vissa plagg skulle jag kunna släppa ifrån mig satt säga... Kanske därför man köper nytt också ;)
 
 
Denna härliga dag fortsatte när jag gick ner med Ira till ridhuset, böhövde inte upp på stora vägen överhuvudtaget idag. Hur det gick till kanske ni kan gissa er till ;)
 
Hade nog världens mest härliga och underbara häst, hon kämpade på så otroligt bra! Red på mitt tredelade tränsbett och provade att ha achem nosgrimma, tyckte dock inte att det var så stor skillnad jämfört med vanlig engelsk nosgrimma, men tyckter det kan vara riktigt snyggt med aachen^^
 
Till en början måste jag ändå få säga att hon var riktigt dryg och seg, ville inte ge med sig alls nästan... Men det dröjde inte så länge ändå tills hon började slappna av och jobba lite.  Efter det vart hon en dröm! helt sjukt vilken skillnad det blir på henne. Ett problem som jag har lite är också att om jag släpper ut tyglarna eller låter henne sträcka på halsen en snabbis så får jag börja om precis som från början.... Idag så lät jag henne sträcka på halsen men fortfarande med kontakt till handen, det hjälpte inte så mycket jämfört med om jag släpper efter helt men valde att fortsätta jobba henne lite till, inte varje dag jag går till ridhuset ju. Först tänkte jag att jag gjorde bort mig som inte gav mig när hon var så himla bra, men om jag gör det varje gång så kommer vårat ''lilla problem'' kvarstå :/
 
Hon stretade emot som vanligt till en början men insåg att det är mycket bekvämare att jobba rätt, för bådas del. Min älskade lilla plupp, så himla underbar! Önskar att man skulle kunna dela med sig av den här kännslan till hela världen! ♥
 
Jobbade lite med samlingarna idag och även kunna behålla formen i upp och ner gångar samt att bara se till att hon fick en rejäl genomkörare, hon har ju varit lite stirrig på gången bara för att hon inte fått ta ut sig riktigt ordentligt på ett litet tag utan mest bara trimma lite lätt. Linimentade även när jag kom hem så att hon inte får sådan träningsvärk imorgon ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0