En jobbig dag

Idag har inte varit den mest lättsamma dagen i mitt liv, började rättså bra men runt 10 tiden ringde Jesse och berättade att Nadja inte velat gått ut i morse så hon och Ira stod inne, Ira var bara inne som sällskap. Jag hade en låång NO-lektion idag men min lärare var borta så vi hade vikarie och vi skulle bara kolla på film så jag frågade om jag fick cykla ner till stallet för att kolla till mina älsklingar, det fick jag också.
 
Hon var inge särskilt svälld i benen jämfört med igår, däremot litem mer på övriga tre ben men inte så konstigt med tanke på hur länge hon stått på box. Hältan var inge bättre, men lindade av och tog tempen det första jag gjorde när jag kom ner. Sen fick hon stå utan lindor medan jag mockade och gjorde iordning hö och lite allmänt pyssel, när jag sen skulle linda så märkte jag att det hade kommit lite vätska från höger fram så istället för att linimenta det benet tog jag och la ett jod-omslag för att dra ur lite. 
 
Cyklade tillbaka till skolan och åt lunch, lektionerna efter var bara onödiga då det vart lite olika strul hit och dit.... Så fort jag fick cyklade jag tillbaka igen och lindade av högerbenet för att kolla om det var lika, det var det också. Dröjde några timmar innan mamma kom hem och då kollade hon också på benen sen la vi ett alsol-förband istället då det är bättre för läkningen om det skulle vara ett sår än jod.
 
Trots att hon har ont så ser hon hela tiden pigg och glad, livsnjutare trots att livet inte är en dans på rosa små moln alltid. Red även Ira så att hon skulle bli av med lite överskotsenergi då hon stått inne hela dagen, hon skötte sig riktigt bra. Svettig blev hon men det är ju jobbigt och pulsa i snön!
 
Kanske inte så roligt inlägg men har inte varit någon direkt rolig dag heller, och några bilder har jag inte riktigt heller så blir torr-bloggning nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0