Det gick lite för fort där va?....

Sista gången på hoppträningen igår, vi hade pakethoppning som lite avslutning. Vi skulle hoppa en bana på valfri höjd och sen räknade man ut en ideal tid efter att alla hoppat och klockas. Men grunden räknades inte då vi hade omhoppning också, var man felfri fick man hoppa om.

Jag och Ira var felfria och då vart det omhoppning, hon var snabb som en iller och FELFRI! Men även i omhoppningen var det ju en ideal tid som gällde, vi var då två sekunder för snabba... Men vad spelar det för roll när hästen presterar på topp?! ;)

Jag valde att hopp bara 90 med Ira då hon var riktigt bitchig när jag värmde och hoppade fram, annars hade vi nog hoppat 1m utan tvekan. Dock hade vi kunnat hoppa det då hon vart mycket bättre bara hindren fick lite höjd och galoppen kom igång utan att hon 'sprang iväg'.

Vi kom på en tredje plats då vi var endast tre felfria i grunden, dom som inte vart felfria fick även dom hoppa om för att avgöra om dom övriga platserna. Idealtiden var på 24,41sek men jag och Ira hade någonting på 22 sek^^

Jag valde ett blått paket som hade bra storlek enligt mig för att vara godis ask, när jag sen öppnade det så visade det sig vara rätt... Trodde jag ja, LURAD! Det var inte godis till mig utan inuti en paradis ask låg det ännu ett paket och i det var det häst godis. Så där satt jag och kände hur chokladbegäret vaknade lite inne i en men så var det häst godis, hehe. Men det vart helt rätt ändå enligt mig, utan min underbara häst så skulle vi inte fått priset <3 Inte varje dag man är för snabb på en omhoppning^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0