Uteritt i busvädret

Ibland börjar man fundera om man är lite galen, när det är strålande sol så kan man låta hästen vila men när det spöregnar non-stop då ska man ut på uteritt! Jag och Jenny red ner förbi ÄRK och tog en vända i skogen där, riktigt trevligt.
 
Sen det som var mindre trevligt var att mina regnbyxor var tydligen ''regnbyxor'' efter ca 2 min så regnade det igenom dem. Så jag sa det till Jenny; Det känns som om man skulle ha en stor j'vla vuxenblöja på sig och ha kissat på sig!
 
Men lite regn har ingen dött utav och vi träffade på Regina och Vilma på vägen ner och tillbaks. Dem trodde att vi skulle till ridhuset typ men när vi sa att vi skulle rida ut så stog dem bara och gapade och på vägen hem så kom vi i full galopp när vi träffade på dem. Regina skulle ha träning så hon var på väg till ÄRK och då sa dem bara; Vad gör ni?! Sen fick Vilma knäppa kort på mig och Jenny som var alldeles dygnsura och hade genomblöta hästar.
 
 
Muff's tolkning av att ''le mot kameran''

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0