Träning och PW!

Träningen gick hyffsat för Lotta S. Ira ville inte ge med sig i höger varv och var lite allmänt bråkigt ibland, men hon vart bättre under träningens gång och jag tycker Lotta gav mig ganska många bra tips och fick väl nog min första aha-upplevelse med det som Lotta ''tjatar'' lite om att man ska bromsa på ytter och ta mer i ytter för att man inte ska fastna i inner tygel som man ställer och svänger med. Så det kändes bra, en började jag blöda på mitt finger lite olägligt för att jag kommer åt sadeln och hade lite trasigt nagelband... Men mamma assisterade mig med lite papper så gick det bra sen ;)
 
Sen när jag kom hem så hade jag lovat Saga att jag skulle följa med henne på en tur med Schavo så vi tog en lång tur till Vilma och tvingade med henne på en sväng också, ganska skönt med en lång PW på kvällen.
 
I morgon så börjar lektionerna igen fast nu så rider jag 17.30-18.30 istället för 19.30-20.30, blir nog ganska skönt nu när det börjar bli så mörkt på kvällarna. Fick byta då hästarna i gruppen jag byter till är lite mer lik Ira i storlek så tror nog bara det kommer passa oss bättre. Lite synd att man inte kommer träffa dem i gamla gruppen så mkt men känner ju alla i nya gruppen (antar jag) så tror nog inte det kommer vara någon större omställning satt säga ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0