Som en blomma....

Man skulle kunna beskriva Ira som en blomma idag, först på morgonen så var hon ''pain in the ass'' men under dagens gång så vart hon en klippa!
 
Var väldigt osäker ett tag om vi ens skulle komma iväg imorse, då vi fick in henne först men såklart så hade mamma råkat sätta fast sidoväggen så det tog lite tid innan jag kunde sätta för bommen och då passade Ira på att kasta sig ut.... Inte kul. Men efter vi hade försökt igen flera gånger lastade vi på Nadja först så tog vi nya tag med Ira. Då gick jag och hämtade ett dressyr-spö så att jag kunde stå på sidan och uppmuntra henne till att gå in och mamma stog i fram och lockade med lite godis. Och det gick men vi fick ta om en gång bara men bara vi får in henne och fått dit bommen så står hon där, som ett ljus.
 
Som att det tog en timme att lasta sammanlagt så vart vi lite sena iväg och fick därför stå på lite på vägen ner, men vi hann utan problem. Första passet så var hon väldigt spänd och var inte riktigt med mig hela tiden, men jag fick några tips som jag kan använda när hon blir sådär.
 
Det gick super bra för mamma, Birgitta tyckte att hon var super fin sist vi red för henne men idag var hon ännu finare! Snacka om världens bästa häst! Även Ira var riktigt duktig andra passet och nu har vi fått lite övningar som vi ska hem och träna på.
 
Men sen tro det eller ej, det tog en timme att lasta när vi skulle iväg (inte så kul) men nu när vi skulle hem så tog det inte mer än TRE minuter att lasta båda hästarna och stänga igen transporten, snacka om att man vart glatt överraskad :D
 
Så fort vi kom tillbaka så började jag brodda Ira då vi ska tävla nere på hoppängen imorgon så lite brodd kan nog vara nödvändigt. Men som tur är så behöver jag inte trassla med någon transport imorgon ;) Mitt mål är att komma runt banan och om hon känns bra i 90 så kanske jag ställer upp i 1m också beror lite på hur hon känns med självförtroendet och hur det går i första klassen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0