Min långa dag i stallet

Igår var jag i stallet över 8 timmar, klockan var ungefär 21:15 när vi skulle börja cykla hem men då hittade vi på jätte mycket rönnbär så var bara tvungen att plocka (när man fryser rönn-bär så blir dem inte giftiga längre, därför äter fåglarna upp dem när frosten kommer). Vi var hemma till 22.00 ganska precis, då följde jag med Regina hem och vi åt hemma hos henne, sen spelade vi en omgång ''vänd-tia'' innan jag cyklade hem.
 
Men vad gjorde vi i stallet så länge? Jo först fick vi skjuts av pappa ner med cyklarna ner till mitt stall. Vi började med att ta av Nadja täcket ute i hagen som hon hade haft inatt och tog in Ira och gjorde samma procedur på henne. Igår red jag på ett Hackamore som jag fick låna av regina (super snällt!!) och jag tyckte att hon lyssnade otroligt bra på hacket, så det är någonting jag skulle vilja fortsätta prova av lite. skulle även vara spännande att prova ett kombinerat bett någongång ;)
 
Sen fick även Regina prova rida Ira lite och det gick också bra, lärde henne lite hur man rider efter Birgitta's filosofi och vilka effekter det har. Efter att jag ridit klart så släppte vi ut henne i hagen och tog in Nadja och kollade till henne och sprayade henne.
 
Efter det cyklade vi ner till Trissans stall så Regina kunde rida henne, hon fick göra en liten bom-övning. Även jag fick prova rida Trissan och man kan säga att hon var  raka motsatsen till Ira! Men dock en väldigt trevlig häst.
Men sen när Regina hoppade upp igen dröjde det inte länge tills Trissan vart busig och började bocka med Regina så hon flög av, dock gick det bra med båda fast Regina fick lite ont på höften typ då hon landade på henne men hon kämpade på och hoppade upp på en gång och galopperade igen innan vi gick tillbaka till stallet.
 
Då hämtade vi in chirren och borstade av honom medans Trissan fick lite mat i boxen, så vi tog varsit schabrak och skrittade ut på en liten långskrittis tills vi såg att Chirren hade tappat en sko, men hovslagarn kommer på onsdag så det var inte hela världen. 
 
Sen satt vi inne i sadelkammaren och smörje sadlar, skor, chaps, träns mm.

Så såg min gårdag ut och nu är det dax för ännu en låång dag i stallet fast inte lika lång ändå. Har hopp lektion idag så åker ner till stallet med pappa idag också.
 
Sen såg jag att bilderna som Linda från Equipe hade lagt ut fotona, och kul att kunna studera bilderna lite. Måste ändå få säga att hon har fått riktigt fin teknik och hoppar riktigt stort över hindren, nu vill vi bara ta med oss det självförtroendet upp i klasserna. Sen var det lite roligt att se hur jag gjorde ''över hindren'', nöjd med det jag såg förutom att jag kom lite ur balans på ett hinder och vart inte lika följsam plus att ibland gör jag lite miner över  hindren, Haha.
 
Men nu måste jag göra mig i ordning för att åka ner.
 
Bilderna är tagna av Ina, kan inte lägga ut bilderna från equipe då jag inte köpt dem. Kanske att jag får tag på någon hoppbild av någon annan hemma fotograf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0