Längtar redan

Nu längtar jag tills jag kan åka iväg och tävla med Ira, måste bara hitta en lämplig tävling för oss. Men varför jag längtar så mycket är för att det gick så bra! Visst vi var inte felfria men vilket flyt vi fick och hon bara flög över hindren. Vi slutade på 7 fel då hon smet på ett hinder som det var väldigt upptrampat innan och lite av ett titt-hinder, och dem tre tidsfelen berodde på att när vi precis hade hoppat femman och skulle till sexan så tyckte Ira att hon skulle hälsa på sina gamla hagkompisar (lektionshästarnas hage ligger precis brevid hoppängen) Men vi styrde upp det åt rätt håll så vi fick inga fel för det. Men i samband med att hon smet på 7:an så fick vi tidsfel.
 
Sen stog jag i val och kval om jag skulle starta i 1m också men som att hon inte gjorde något direkt fel, för hon hoppade 7:an direkt efter att vi tog om en gång utan att tveka så jag bestämmde mig att det får vara så här bra som det vart ändå. Kunde lika gärna gått dåligt i 1m plus att det blir väldigt lång väntan innan det blir min tur.
 
Kankse att jag kommer åka till GSR eller kanske till Ljusdal ridklubb, får prata lite med mamma också ;)
 
Men jag är jätte nöjd med Ira och för mig spelar det ingen roll att vi inte vart felfria. Utan det viktigaste är att vi kommer runt banan och att det kändes bra, vilket det gjorde då hon flög över alla hinder utan tvekan! 
 
Har ingen bra zoom på minkamera men jag ska köpa/önska mig ett nytt objektiv snart!
Ett glatt och nöjt ekipage travar ut från banan, Älskar dig min underbara lilla häst!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0