EM-uppladdning

Imorgon så drar EM-tävlingarna på Tierp Arena igång på riktigt, idag körde endast sportmans-klasserna men imorgon då smäller det när EM-klasserna drar igång. Det enda som kan sätta stop för det är om det blir regn, tyvärrr så har väl inte prognoserna bådat så gott men ser ut att bli hyffsat imrogon i alla fall.
 
Idag fick jag en ganska slapp morgon, Regina sov över hos mig och vi vaknade vid nio men låg kvar på övervåningen ett bra tag. Sen lyxade vi till det med en rejäl frukost bestående av stuvade mackaroner och falukorv. Vi cyklade ner till stallet vid fem tror jag, först ner till Trissan så Regina kunde rida lite. Men precis när vi skulle gå tillbaka till stallet så mötte vi Julia som sa att det var gröntkort-kurs vilket Regina totalt hade glömt bort så vi fick skynda oss tillbaka och släppa ut Trissan på en gång så Regina inte skulle bli sen...
 
Men hon hann, så direkt efter det cyklade vi till mitt stall där Nadja och Ira stog färdig borstade och redo att sadla, vilket lyx ;) Jag red på mitt kandar och repeterade lite av övningarna som jag fick av Birgitta, det känndes helt okej men hon var lite ofokuserad emellanåt men skärpte sig mot slutet, regina skrittade mest då hon hade lite ont i ryggen men det var nog alldeles lagom för Nadja.
 
Nu ska jag hoppa i säng så jag orkar upp imorgon, kanske slänger in ett mobil-inlägg imorgon om det blir någon längre paus.
 
Här är två bilder från i lördags, nya tränset som invigdes på ''riktigt'' då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0