Börje Sjöberg

Är namnet på hovslagaren med en ängels tålamod, Ira var en riktig tjurskalle idag. Hon brukar vara värst i bak men nu så höll hon på och tjafsade i fram också, så måste verkligen berömma Börje för att han vill ta sig an min dryga häst. Men sen ska jag poängtera att Ira inte alls är värsta sorten, men hon vill gärna ställa ner hoven då och då för att hon tycker det är jobbigt (antar jag). Det som är mest synd är att man kan tyvärr inte göra så mycket åt det då det sitter så djupt rotat innom henne... Men hon har blivit bättre i bak så det är i alla fall lite framsteg. Sen har Ira väldigt fin hovkvalité, så trots allt regn och lera så har hovarna hållt sig riktigt bra :)
 
Nadja var klar på mindre än en kvart, snacka om världens bästa! 
 
Nu ska jag vara med Regina och Saga så får väl se vad vi hittar på, fota kanske? Vem vet. ;)
 
Så här ser det ut när vi verkar i bak, v får använda en ''slunga''. Alltså ett rep som vi knyter fast i svansen som går genom en liten ring på ett läder band som fästes runt karleden och jag håller i repet. Det här är bara för att hon inte ska ställa ner hoven medans han t.ex slår i sömmarna. Sen kanske att det skulle gå utan men vi vill vara på den säkra sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0