Välkommen hem älskade vän!!

äntligen är min, älskade häst och vän!!♥♥
Ja, idag var dagen då Ira fick flytta hem, och detta är INGET april-skämt.
Innan vi flyttade henne så började vi flytta in lite saker och göra ordning lite åt henne. Sen åkte vi ner för att hinna rida i ridhuset innan lektionerna börjar och det gick riktigt bra, mamma fotade lite när jag red och måste säga att jag verkligen är nöjd med min kamera!
Även om hon inte riktigt går 'rätt' på bilden tycker jag att hon är så söt!♥
Sen gick jag med henne till hennes nya hem, det är ju bara en 20 minuters skritt tur.
Borstade lite på henne och hon fick se sig lite om, sen fick hon kolla ut i hagen.
Såklart skulle det blir snöstorm idag så dem fick komma in tidigt för enda nackdelen med hagen hon står i nu är att det inte finns något skydd.
Vi provade ut vilka täcken som passar och sen hade vi insläpp utav hästarna så vi har sagt god natt ordentligt.
Hon var otrtoligt lugn trots att det är nytt stall, nya hästar och en helt ny miljö. Sen mycket av det beror nog på att hon känner igen Nadja och att hon varit i stallet en gång tidigare då hon fick behandling, sen har hon varit utanför stallet några gånger också.
Allting har gått så bra, och det här är en dag jag aldrig kommer glömma!!♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0