A dream came true

Ira var en dröm igår, började med att ta in henne från hagen och borstade lite och provade att göra en inbakad fläta i manen men den är lite för kort för att den ska hålla sig. Sen ska jag rida mycket i bomlösa-sadeln för då har hon större chans att bygga mer ryggmuskler, och sen tog jag pelhamet för om hon var lite rädd eller så kunde jag ha mer kontroll. Men hon var en dröm, super lugn hela tiden. Började med att gå till Olas bana (vill inte riva upp paddocken hemma, gräs bana) och hon kollade lite vid bron men gick hela tiden, sen longerade jag henne några varv för att hon ska få se omgivningen. sen hoppade jag upp och då gick hon i form, lugnt men stort steg precis som det ska vara! Kunde rida hem utan problem.
Så lugn och nöjd som du är nu har jag nog nästan aldrig sett dig förr! Tack för att du förgyller min dag;*♥
Mamma kom ner strax efter det att jag kom tillbaka. Istället för en fläta gjorde jag bara som stroppar i manen för då håller den sig på rätt sida ;)
-
Bloggar nog inte ikväll för jag kommer hem så pass sent men vi får se.
Hej dooo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0