I'm Back!

Kännde vilket otroligt sug jag fick efter bloggen när jag tog beslutet att pausa en stund, visste inte hur länge men denna dag vände på det mesta. Allt började med att efter ett riktigt bra pass på Ira tycke jag hon känndes ojämn i skritten, efter att jag hade ridit och höll på skritta av. Inge mycket men lite, och inte varje steg heller. Pysslade och lasttränade sen och då var hon bara seg och lite bortskämd av sig och ville bara inte riktigt, gick iväg och lirkade runt hennes taskiga attityd. Gick även till banan och longschade och såg då att hon markerade ytterst lite i skritt och trav.... Gick tillbaka till transporten och fortsatte träna lite men hon ville inte riktigt ändå så då vart jag lite förbannad rent ut sagt på henne, orkar inte dalta med henne hur mycket som helst. Har stort tålamod med Ira men ibland får hon faktiskt ta och bjuda tillbaka lite(!) Sen tog vi om och då minnsan gick hon in helt och stod där en stund, massvis med beröm och så nöjde vi oss där.
 
Blev inge bättre när jag kom hem så på efter middagen kände jag helt enkelt att jag inte orkade med bloggen den dagen, verkligheten tog över helt enkelt. Hjälpte även mamma att rensa ute i lillstugan i går, gick igenom lite gamla kläder och andra prylar.
 
Bästa dagen i skolan hittils idag, mycket mycket lättare stämmning i klassen och alla börjar hitta ''sin plats''. Luncherna är helt okej nu. Blir lite peppad av lektionerna börjar komma igång, gillar att det är lite högre nivå på studierna än i högstadiet, passar mig perfekt!
 
Träffade Vilma på bussen och vi valde att hoppa av ute vid stora vägen och gå till stallet på en gång. Släppte över två glada och busiga tjejer på betet, skulle filma det hela men såg nu att jag tog inte mer än två kort när vi släppte över dom :'( En härlig syn när dom kommer i full galopp och bockar och busar, livet leker.
 
Checkade av båda sen, vilma longerade och jag tömkörde. Stella är väl så gott som ohalt nu, men hon ger det någon dag till. Ira ser bra ut emellanåt och markerar liiite ibland, dock bara i traven idag men hon är absolut inte ovillig till att röra på sig, tvärt om. Börje hade fått lite komplikationer efter sin operation och kunde inte ta Ira nu snart vilket ledde till att vi nu fick tag på Danne som får sko om henne i fram. På onsdag 17.30 kommer han och då får vi på sulorna, hoppas det gör skillnad annars vet jag inte riktigt vad. Vet även att hon kommer inte bli nå radikalt bättre innan sulorna kommer på och därför vill jag helst att Stefan kommer ut efter vi skott om henne.
 
Vilma räddade min dag lite, behövde någon att prata ut med och kunna flamsa runt lite med. Thats what friends for!
 
Långt inlägg, blir väl så när man varit borta ett tag? Nu ska jag bara varva ner lite innan jag ska försöka sova, ny dag i morgon. 
Bara för att jag har världens snyggaste katt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0