Du kan driva mig till vansinne älskade häst

Min blogglust rann ur mig lite efter att stått i tre timmar och lasta Ira när vi skulle hem, var inge glad på min häst ett tag kan jag ju lätt säga... Det positiva var väl ändå att vi fick väldigt fina ord från Birgitta och några nya övningar att jobba med, klockren i ridningen men värre med lastningen på väg hem med andra ord. Åkte från dalarna kl.20 och var vid stallet kl.21.45 så var väl inte hemma först halv elva.
 
Tog tag i det på en gång dagen efter,gjorde klart stallet och red. Hoppade faktiskt ett räcke och hon bjöd fint, så duktig nu! Men sen så, ringde pappa och han kom ner med släpet. Planen var om hon hade bra attityd och inställning fick pappa vänta kvar och när hon gått in så åker vi en sväng för att ska vänja sig lite mer vid själva åkandet, skulle det inte gå så skulle jag börja om från början och träna om allting. Inställningen var rätt och hon gick in bra, hon hade bara ett halvt steg till så var hon helt inne. Efter ett tag bestämmde jag mig att ge mig där, hon gick in så gott som helt och var lugn med det hela, bara hon gör likadant en gång till. Wiips... så var hon inne! Stängde för och vi åkte fram och tillbaka till rullsand bara, mest bara för åkandes skull. Det gick bra allting, lite bråttom ut sen och det tog bara 30 min att lasta faktiskt. Jag är nöjd.
 
Slutat nu och ska snart åka hem, bloggar om lite roligare stuffs ikväll ;)
Sneakpeak på en av bilderna Linda tog!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0