Varför.

Jag har inte orkat tagit tag i inläggen sen i lördags och ni ska veta att era besök betyder! 
 
Det var nämligen så att vi stod först en timme hemma och lastade, orkade inte blogga om det då. Första passet för Birgitta var  riktigt bra, sån power hästen levererade med! Hon gav verkligen allt och det tog ut sin rätt till andra passet sen då hon var mör i kroppen. Vi jobbade mest i skritt då men fick många övningar som vi kan ta med oss hem och bygga vidare på i både skritt, trav och så småning om galopp. Vi stod sen i tre timmar och lastsade igen på vägen hem. Det tar enormt mycket energi därav ingen blogging. Vi har en teori om varför hon krånglar så på vägen hem, att stå två timmar på transport och parera när man är slut i kroppen är nog inte så skönt. Vi ska börja med att bara lasta till hoppträningarna och sen gå hem och tvärtom. Hoppningen tycker hon är kul och blir inte trött på samma vis, måste börja någonstans och skiter det ihop sig eller att vädret är piss så går jag bara, tar 20 min inte mer.
 
Söndagen var däremot BARA bra! Var till stockholm och tävlade med kaninerna, bara Chappe och Halo dock. Tävlade i Krok svår*2 och Höjd ej Elit, perfekta klasserna för mig. Mina kaniner var såå sjukt duktiga!! 
Här ser ni resultaten:
Som ni ser var Chappe kung denna dag, pinne och placering i varje start, tydligen var han snabbast också :D
Halo var grymt duktig även hon, hade 3+2 i första klassen varav ett fel i grunden var nog mitt då kopplet trasslade lite. Sen fick hon då pinne i andra svåren då Chappe bara startade för cupen, en riktig suprice!
Chappe var riktigt nära på 80 cm också, 75cm hade han nog klarat. En fin andra plats och ELIT. Halo var nära på 70cm hon också, tre riktigt fina försök, träna lite mer hemma så sitter nog det också, men även hon ELIT!
Chappe vann även cupen med sina två segrar, en rosett fick vi och en massa priser från prisbordet :D
 
Detta betyder då alltså att den 7-8 december är jag uppe i Boden med mina guldklimptar och tävlar mitt första SM! Chappe startar i både krok och höjd, medan Halo startar i höjd enbart då hon har tre pinnar kvar till elit, känns lite långsökt att hon skulle få dom tre pinnarna innan :p Vi satsar nog istället på rak & längd SM som går av stapeln den 8-9 mars i Gävle! A dream come true!...
 
Måndagen var den en bra dag också, busade lite med Ira i hagen, behandlade inken osv. Hon var nöjd över att få springa och bara ha det gött!
 
ARAB IRA!!
System kameran var med och detta är bara några av många, dom bästa bilderna spar jag lite till på ;)
 
Jag och mamma var ut på en liten roadtrip till Börjes i Bro. Vi hittade en del saker som vi ville ha, kollade på sakerna dom hade och hittade ett täcke vi ska köpa men såklart var det slut i just 145... Var tyvärr lite utplockat och dom hade inte allt, lite synd när man åker så pass långt, men men. får göra en kompletterande inhandling via nätet istället.
 
Hade hoppträning igår, så fin så! Vi fick ett stopp, inget dramatiskt ett utan bara en ryttare som inte tog beslut så hon stannade lugnt och sa till piloten. Den här gången så filmade dom när vi hoppade också så ska vi granska filmerna nästa vecka på teorin, ska bli kul och spännande :) Bluppen på inken hade sprängts i går också, nu är det som en krater, mysigt värre.
 
Hoppas ni njöt av ett väldigt långt inlägg som tog mig bajs lång tid att skriva! ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0