Tjohopp

Hoppträningen igår gick riktigt bra, taggad brud hade jag också! Vi hoppade lite olika övningar som vi sedan satte ihop till en bana, cavaletti 5 språng till oxer snett igenom tre studs byter varv och hoppar två kombination. Var så härligt att få vara med på henne igen även om galoppen var ganska speedad och förhållningarna gick inte igenom som dom skulle så måste vi börja någonstans. Trillade bort en bit från inken när hon sprang lite i hagen innan träningen men hon var inge bekymmrad över det så vi körde på, hoppade av några gånger och kollade så det inte spruckit upp en massa eller så. Lill-inken på halsen trillade bort medan jag red dessutom så nu är det bara att vänta ut den och sen om det behövs behandlas nå mer sen. Men hindermässigt har vi inte tappat ett dyft, oxern ut ur kombinationen låg på 1.10m när vi var färdiga, no problems! :D
Bus-bruden i måndags!
Idag var sista dagen på provveckan och det känns grymt skönt att vara klar med allting! Dock börjar det om på nytt i morgon igen, haha! Men är nöjd med min insats och hoppas nu bara på att jag blir nöjd med resultaten :9
Red Ira idag på banan, körde lite akademiskt och hon trampade på grymt fint och jag fick en lätt och fin känsla i handen. I morgon får det bli vila för hennes del och troligtvis lastträna lite om det inte är för mörkt. Mamma kom förbi i stallet och hjälpte till med att packa upp lite hö medan jag red och pysslade lite med Ira, lyxigt för mig och Ira!
 
Nu ska jag surfa runt lite innan jag hoppar på sömntåget, tut tut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0