Sparkad i ansiktet

Jag har haft tur, kunde ha gått så mycket värre än det gjorde. Tar allt från början.
Vilma och jag åkte ner tillsammans och vi gjorde klart stallet innan vi började med hästarna. Var tänkt att jag skulle följa med Vilma på en promenad i 20 min men när jag såg att klockan drog iväg fick vi styra om lite då jag har en del plugg. Vi skulle ha på Xxterra på Ira, lättare sagt en gjort. Fick inte ens knäppa kort på inken i ljumsken till en början, efter en stund lugnade hon sig och jag fick fota den lite snabbt. 

Sen var det dax att behandla. Lilla inken är ju inga problem men värre med stora kan man ju säga, hon var tokig. Sprang fram och tillbaka, stod på bakbenen och härjade omkring. Hon är inte dum på det viset utan det är nog att hon har ont, hon vet att det började göra ont när man petade på den. 

Lyckades ändå på nå vänsters vis smörja in den men sista dutten som skulle dit slutade inge vidare. Fick en smäll rakt i ansiktet.

Skrek till och frågade Vilma om jag blödde, vilket jag senare gjorde. Men jag hade lite änglavakt ändå, bröt varken näsan eller skadade mig nå allvarligare men det hade kunnat gått riktigt illa. Har däremot en fläskläpp som går till världshistorien, ser seriöst ut som en guldfisk.

Ganska direkt efter.


Nu.
Ira och jag är vänner ändå och hon menar det inte, inte hennes fel. Jag var lite för envis och hon hade ont och kännde sig stressad. Man ska vara medveten om att det är farliga djur vi håller på med ändå, ingen liten katt, hund eller kanin utan 550kg råstyrka!

Vilma var en underbar hjälp och styrde upp det bra, all creed till dig vännen! Mamma kom och hämtade mig och har spenderar kvällen efter det i tv soffan med en kebab, men nu måste jag sova. Skola i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0