Lång dag idag!

Vart uppe sen kl. 6 imorse, hunnit med det mesta. Packade väskan och åkte ner och släppte ut hästarna, vi mockade och allt annat och var klar med det halv nio ungefär, skönt. Sen tog jag och mamma in Ira och gjorde iordning henne för ett pass, akademiskt vart det idag. Mamma började rida och det märks att hon börjar lita mer på Ira och slappna av, dom jobbade på bra men hon trängde innerskänklarna igen och främst i vänster varv. Nu blir det mycket att flytta för skänkeln framöver och ställa igenom hela hästen för att få henne lite mer avslappnad. Jag hoppade upp en stund på slutet och kände lite på henne, tog lite galopp som hon var stark i idag (inte stark och springer iväg utan stark och orkar hålla en lugn galopp där hon jobbar igenom rörelserna).
 
Bytte om till lite mer vardagliga kläder och åt lite nudlar innan det var dax att åka, Ikke och Felix debuterade 1.20 idag. Dom drog till med en felfriritt trots två språng som vart väldigt stora men det var ingen match för Ikke. Fotade en hel del på övriga ekipage, dock endast i 1.20.
Fler bilder kommer senare! :)
 
Väl tillbaka på stallet bytte jag Iras badkar, gav Nadja lite mer mat i nätet och vart faktiskt tvungen att ta fram flugsprayen och duscha på dom lite, nu börjas det :/....
 
När jag kom hem så åt jag lite först och gick faktiskt upp til övervåningen och vilade en tjugo minuter på maten, efter det gick jag ut och kollade om pappa behövde nå hjälp ute. Fick rensa på flaket på epan och rostskyddsbehandla den, tvättade lite bilmattor och sen tog jag och fångade in Chappe och Halo för att springa lite med dom. Tror Chappes kondition behöver förbättras lite, han orkar lätt hoppa en bana men vill underlätta det så mycket som möjligt för honom. Halo fick vara i en kompostgallerbur en liten stund efteråt också, i början var hon ganska osäker och rörde sig inte så mycket men efter ett tag vart hon lite modigare, bra träning för henne.
 
Hjälpte mamma tvätta lite täcken innan vi åkte ner för att ta in hästarna och ÄNTLIGEN kunde vi såga bort den där förbaskade brodden som inte gick att få ur! Usch inge kul när dom sitter som berget :@
 
Har nyss ätit och nu blir det att plocka iordning lite på alla kläder inne på mitt rum, mata kaninerna och sen SOVA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0