Livet är mer än ok nu

Har varit en helt underbar dag i Norrtälje, gick med ungdommarna och vi hade riktigt trevligt. Hur varmt som helst men klarade mig tack vare lite solskyddsfaktor, fick lite färg istället. Vi åkte hem lite tidigare då V8-båtarna aldrig dök upp. Köpte ett par solbrillor, värsta Ray-Ban kopiorna.... Men jag ser inte någon vits med att köpa ett par brillor som kostar över 2000:- när dom kan gå sönder lika lätt om du tapar eller sätter dig på dom än mina som kostade 79:-
Shelbyn och Mustangen, Ronnie fick även övningsköra på vägen in. Inte alla som får göra det i en Shelby GT 500 -67!
Väl hemma så lagade vi lite mat och åt som satt ganska bra i magen då kan jag säga, Spagetti och köttfärssås. Lyssnade lite på P3 dokumentär i hammocken men lyckades somna till. Pappa berättade att man dock kan ladda ner dokumentärerna så ska nog göra det för att ha och lyssna på när man vilar i tex hammocken :)
 
Åkte ner till stallet och gjorde klart allt på mindre än 30 min sen skulle jag och mamma ta in i kväll. Första natten som Stella sover i nya stallet. Var väl inte särskiljt lugnt till en början, Ira stod och gjorde utfall då hon är så osäker medan Ikke stod och slickade på henne och vart nog lite pilsk. Stella var varken eller mer eller mindre, var nog bra med tanke på att det höll på bli lite turbulänt... Var dock nästan lite rädd att Ira skulle slå ut tänderna då hon dunkade i dom rejält i kanten. Slutade med att vi tog ut henne på gången, gav henne räddningsdroppar som verkar lite lugnande och masserade lite för att få en del spänningar att släppa. Hon sansade sig och gjorde ett nytt försök att släppa in henne och då gick det mycket bättre, fortfarande osäker och såg ut som värsta draken men inte lika agressiv.
 
Blir väl bra när dom lärt känna varandra lite bättre, ska ju så småning om bli hagkompisar ju ;) Vilma släpper ut i morgon så jag får sovmorgon, sen tar nog båda in i morgon och så gör vi upp ett schema över in och utsläpp. Under Juli-Augusti sköter vi hästarna själva men det funkar ganska bra, blir lite fler svängar ner till stallet men det får man ta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0