Duktiga heestar

Blev glatt överraskad när jag kom ner till klubben, fick Mimoosa idag :) Mycket trevlig tjej som har utvecklats mycket sedan förra jag red henne. Hon har en mycket mer ridbar galopp än vad Ira har och bättre inställning till hindren MEN.... du måste verkligen rida varje steg. Det är det enda jag inte gillar med henne, just att man måste driva och jobba varje steg hon tar i princip. Inte seg men du måste underhålla lågan. Så bara man fick fart på galoppen så gick det riktigt bra :)
Trött tjej efter ett härligt pass!
 
Sen Ira skötte sig riktigt bra även hon, söker riktigt bra fram till bettet. Tyckte nästan att hon blev lite hängade på kapsonen idag så fortsätter den känslan så ska jag prova sätta båda tyglarna i bettet och se om det blir någon skillnad. Jobbade henne liite mer i galopp idag än vanligtvis, gjorde ett byte från höger till vänster som satt riktigt fint :) Dom får sova inne i natt så kommer dom nog få vara ute två nätter sen.
 
Nu nu så sitter jag i sängen och skriver detta inlägg och ser på sammanfattning ifrån VM. Är vanligtvis grymt ointresserad av sport men när det kommer till VM, OS, EM och SM och det är typ friidrott så bara måste man ju kolla :o Sen är det ridsport bryr jag mig inte om vilken nivå det är på^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0