We are soldiers!

Två dagars rapport nudå.
Igår:
Jag och mamma åkte ner till Ira och vi provade en ny sadel, den passade bra men den är ju väldigt sliten så får se om vi köper den. Så red med den sadeln och kimblewick-bettet, det gick super bra och mamma hjälpte mig med små saker man lätt glömmer när man rider, tack mamma!!
-
Sen red jag nadja och skulle då rida ner till Ärk för jag kom på att jag glömde mobilen i en av mina jackor där nere. så när jag kanske hade 200m kvar började det blåsa skit mycket men det var väl okej liksom, sen började det spö regna efter kanske 10 sek men det var väl okej också då jag hade regn ponchon. Men så började det hagla samtidigt som det blåste hur mycket som helst och tillslut såg varken jag eller Nadja någonting och träden böjde sig 90 grader av blåsten, jag brukar inte vara rädd av mig men då var jag fan det!!!
Smärre chockad häst & ryttare ger sig ut i ovädret igen!! Utan dig vore jag ingenting!!♥
Var ju ganska glad över att det var Nadja jag satt på, så jag lånade en box på ärk tills det hade lugnat ner sig lite och då fick mamma komma och möta upp mig. Var osäker ett tag om vi ens skulle kunna komma hem :S

Idag:
Var jag på Us-möte och vi gick igenom massor med aktiviteter och datum,två saker som ni ska lägga på minnet: 12/4 Stall rally
13/4 Filmkväll
Lappar kommer upp i stallet den här veckan tror jag annars kontakta bara någon i Us så får ni veta mer ^^
-
Sen  passade jag på att last-träna med Ira och det gick riktigt bra ändå men hade bara 20 min då jag skulle iväg på jobbintervju( :DDDD^^) så kanske inte kom så super långt men i alla fall en början.
Åkte ner tillbaka till stallet efter jag hade åkt hem och ätit, Töm körde då Ira närmare en timme vilket gick riktigt bra, hon utväcklas nu varje dag!!! och sen busade vi lite i en halvtimme vilket uppskattades!
Finsate!!♥
Så nu har Ira mycket att smälta från den här dagen, last-tränar nog igen på Tisdag om det är tillräckligt ljust det vill säga ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0