nattblogging@mee

Ja än en gång nattbloggar jag, lite lustigt ibland men aja.
Det var kul igår att åka till höghäls-berget(stav) och grilla korv, vilma följde med mig och det var kul och träffa henne var ett tag sen nu tyvärr.
Idag så har jag till en början av dagen inte gjort mycket men sen när mamma kom hem igen ungefär vi ett tiden efter att ha hämtat hö så åkte vi ner till stallet igen båda två. Jag red Ira i ca en timme och det gick riktigt bra och jag testade för första gången mitt kimblewick-bett som mamma köpte till mig då misstänker att Ira vill ha tungfriheten som inte finns på mitt pelham. Hon lyssnade mycket bra på det och gick inte emot lika mycket efter hon fått sträcka på halsen några gånger. Sen kanske vissa undrar varför jag rider henne på Pelham och kimblewick istället för på hennes tränsbett och enda anledningen varför jag ridit dressyr på dem nu är för hon har gått emot bettet när vi hoppat och sen när jag hoppar anser jag att det är snällare mot henne om jag har pelham och kan göra ganska små för hållningar istället för att behöva 'blåhålla' och vara dum på handel för att hon blir så stark då hon verkligen tycker det är kul att hoppa och då lätt stressar upp sig. Så nog om det jag rider även på hennes vanliga tränsbett och försöker variera mellan olika sorters träns/nosgrimmor.
Tränade inte på någonting spec utan lite vanlig trimmning och sen försöka få henne att orka hålla den korta galoppen, byterna satt kllockrent idag vilket känns super!!
Imorgon blir nog ganska lik den här dagen, men nu ska jag väl sova lite....
Bilder kommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0