Löshoppning

Nu är jag hemma från stallet, klev upp ungefär klockan åtta för att åka med bussen som gick 09:10.
Började med att ta in Nadja och gjorde henne klar sen skrittade jag henne ner till Ärk där hon fick stå i ostkupan medans jag hämtade Ira i hagen. Så kul att se att Ira och Nadja känner igen varandra sen ryttardagarna :D
Nadja som väntar i Ostkupan.♥Du är det finaste jag vet!
För Nadjas del handlar det inte alls om att hon ska hoppa högt eller så utan det var mest bara för att hon skulle få springa av sig och att hon ska tycka att det är kul, alltså inte hoppa för högt då blir det 'staket i Nadja värld och dem hoppar man inte över!
Ira och jag fick stå och sola innan det var vår tur.
Ira hade inte löshoppats på evigheter innan idag så vi började lite lågt och det gick bra så vi slutade någonstans på 1.10 och det som var kul att se är att hon vågar nästan mer när jag sitter på och har nästan aldrig kors-galopp vilket hon fick några gånger idag. Tror jag ska ha med henne på löshoppningen sen när jag har påsk-lov.
Lotta säger också det att hon behöver mest bara hoppa in sig på dem här höjderna så är det inga problem utan som att hon har haft så pass lågt självförtroende och sådan prestationsångest gäller det bara att få henne att förstå att det hon gör är mer än bra.  Sen var det lite roligt för medans Lotta höjde så  kom hon och ville få en klapp innan hon skulle komma igen. Tilit är inget man tar det är någonting man förtjänar! Love you!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0