You make my day

Har varit i skolan först och det kändes bra på både matte-prove och spanska-provet och det känns skönt att det är klart i alla fall.
Sen cyklade jag raka vägen till Ira och började pyssla med henne och sen red jag i ca 50 min och det gick super bra, red på pelhamet för i tisdags så ville hon inte riktigt lyssna på bettet så då blir det att rida vanlig dressyr på det några ggr satt hon accepterar bettet och lyssnar bättre. Sen efter jag ridit klart i ridhuset gick jag och Ira på en liten prommis på ca 40 min fast jag trodde bara jag varit ute i ca 20min men vi gick ganska långt och sen som att hon inte är van att vara utanför klubben 'gränser' så blir hon osäker och vill inte gå men efter att man har uppmuntrat henne lite så går det super!
Bild från i sommras!
Sen var det bara att cykla ner till Nadja och tog bara in henne och mockade, fixande maten och hämtade höet medans hon stog på gången sen fick hon komma in lite tidigare och gav henne lite extra mat med lite medicin i för hon har varit snorig och tjock i bihålorna nu ett tag, men det börjar släppa :)
Pappa hämtade mig och vi åkte sen tillbakatill Ira för att ge hennes spec-mat.
Nu sitter jag på mitt rum och ska skriva om tre författare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0