Torsdag!

Idag har varit en lång dag... började med att gå upp kl 06:00 som vanligt. Idag hade vi friluftsdag och jag hade valt att åka till kunsberget vilket var riktigt roligt.
Var ganska trött efter att ha åkt slalom i nästan fem timmar!!
Trött eller inte hästarna måste ändå motioneras så när jag kom tillbaka gick jag till farmor med skidorna och tänkte sen ta och cykla ner till Nadja för att rida henne men mamma kom precis från jobbet så då åkte vi ner tillsammans.
Red Nadja i ca. 40 min mest trav lite galopp och sen skritt såklart! Red inte på banan utan red ut även fast det var kol svart utomhus vid den tiden, men har man världens bästa så är inte det några problem!
Saknar att tävla lite nu! Nästa tävling blir nog på klubben v.17!
Ira trimmade jag lite i ridhuset med red på tredelat tränsbett m. fasta ringar och engelsk nosgrimma.
Gick hyffsat bra men hon gick emot bettet en del emellan åt samtidigt som hon lossnade super fint också så det är bara att nöta på till hon orkar att jobba rätt hela tiden och att man ska kunna rida avslappnat hela tiden...
Red nog i ca. 50 min mest trav, galoppen börjar bli riktigt fin nu och hon sätter byterna klockrent!!
Och ni har väl inte glömt att jag besvarar alla era frågor på lördag så se till att ställa din fråga och får den besvarad!
Sen om ni kanske undrar varför jag oftast bloggar rättså sent är det för att jag kommer hem sent och har inte tillgång till internet under dagen förutom i skolan och min mobil har går inte att ladda annars har jag kunnat slänga in några inlägg från den om det skulle passa....
Hoppas alla har haft en underbar dag!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0