Häst och kanin, det hör liksom ihop!

Kan inte säga annat många kaninhoppare har även häst eller liknande och stämmer även in på mig!
Igår red jag Ira efter lektionerna och det gick bra, fast vi ska försöka få tag i ett Kimblewickbett hellst guldfärgat men om man får tag i någon som har ett sånt bett i 12,5 som kan tänka sig att låna ut det så att vi kan testa om hon funkar på det. Men red igår på pelhamet och red lite vanligt markarbete men sen så la jag fram 3 st galopp bommar på kotsidan och hon längde fint i både traven och galoppen, avslutade med skänkelvikningar efter diagonalerna och till en början försökte hon komma undan genom att dra upp huvudet och springa i sin egna 'lilla värld' men sen efter några gånger så vart hon hur fin som hellst!

Idag har jag ridit ut på en lite längre tur med Nadja och vi fick sällskap av Jesse och Zeus. vi red i kanske i ca 1,5 timme mest skritt då det var så isigt över allt men vi red in i skogen och där var det hyffsat men för ojämt att trava på stigarna men sen kunde vi trava och galoppera när vi kom tillbaka ut på stora vägen igen. Måste ändå rekomendera Magic Brush till dem som har hästar med lite längre päls som lätt blir svettiga, då är det perfekt att borsta med den då du får in luft i pälsen satt dem torkar fortare.
Sen tränade jag med Chappe idag och jag kunde konstatera att han inte kommer ha några större problem i Msv då han klarar både längden och höjden utan problem!
Allt måste bara bli bra nu, ingen kan ersätta min alldelles egna lilla japan!♥
Sen försökte jag att träna med Halo men hon var super stressad och försökte att springa och gömma sig direkt efter hon hoppat ett hinder. slutade med att jag var tvungen att ge upp, hindren var absolut inga problem utan hon hoppar typ en halvmeter innan ibland men klarar hindret utan problems ändå men hon var stressad så jag fick släppa tillbaka henne i buren och sen gick jag ut och satt mig i hennes bur tills hon vågade komma fram och hälsa, kommer fortsätta med det hela veckan nu som att jag har lov, för Halo tror att hon har blivit vildkanin nu när hon får vara ute hela dygnen så jag får lära henne att man kan vara utomhus jämt utan att vara vildkanin satt säga....
Imorgon tränar jag med Klara och Örjan sen åker jag till stallet och rider Nadja först sen ner till Ira och ha hopplektion för lotta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0