Vilket flyt!

Bara tre dagar efter att jag fyllde 15 har jag fått mitt körkort, mitt i vintern. Fick även ta en premiär tur för min del, inte det lättaste om jag ska vara ärlig men övning ger färdighet så nu gäller det bara att nöta på tills det sitter. Sen har jag och pappa en del att fixa till på epan också så den blir lite mer körvänlig.

Den är ganska svår körd på vintern dessutom och vi hade lite problem att hjulen tar i skärmarna lite i fram när man svänger skarpt, så vi får nog tänka om där...

Har även funderat på att börja klicker-träna med Ira, vill bl.a lära henne att lyfta hovarna på kommando så vi kan underlätta åt Börje lite sen även targeting (dem ska gå till ett speciellt target, när man kommit en bit på vägen så kan man till och med sätta target i transporten och hästen ska då gå in och lägga mulen på målet) men det kommer kräva lite träning från både min och hennes sida innan våra mål är uppnådda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0